Digital förvaltningsberättelse


På Min BRF kan du som sitter i styrelsen fylla i förvaltningsberättelsen digitalt.

Hur funkar det?

1. Aktivera din användare

Du får ett aktiveringsmail från er förvaltare eller styrelseadministratör. Klicka på länken i mailet för att aktivera din användare. Välj ett lösenord och logga in på Min BRF med din e-postadress och lösenordet du valt. 

2. Fyll i förvaltningsberättelsen digitalt

På Min BRF får du åtkomst till förvaltningsberättelsen och kan enkelt fylla i och skicka in dina ändringar till er förvaltare. 

Observera att du endast kan fylla i och redigera de orangefärgade fälten som er förvaltare har valt att öppna upp för redigering, övriga fält är låsta. 

Godkänn fält som er förvaltare redan fyllt i genom att klicka på checkboxarna i sidofältet. Checkboxarna blir då gröna. 

Du kan se en status över antal ifyllda resp. godkända fält längst upp på sidan. För er som har ett försättsblad med bild finns även möjlighet att ladda upp en valfri bildfil. 

Om du vill spara ditt arbete och fortsätta vid ett senare tillfälle, klicka på knappen "Spara". Behöver du ställa en fråga eller vill lämna en kommentar till er förvaltare, kan ni göra det via kommentarsfältet. Detta gör du genom att klicka på ikonen med en pratbubbla uppe i högra hörnet.

3. Skicka in

När du är klar klickar du på skicka in. Er förvaltare får då automatiskt en notis via e-post!

Har du inte fyllt i alla fält eller godkänt alla avsnitt kommer en varning visas för att göra dig medveten om detta. Är det medvetet så är det bara att skicka in!

Efter att du skickat in förvaltningsberättelsen har du fortfarande åtkomst till sidan och kan skicka meddelanden via kommentarsfältet. Notera dock att du ej längre kan redigera fält i förvaltningsberättelsen. Kontakta er förvaltare om du behöver ändra något.


Har du tekniska frågor eller andra frågor om tjänsten? 

För frågor som berör innehållet i förvaltningsberättelsen eller er förenings ekonomi hänvisar vi till er förvaltare.